Bemutatkozás

Doros Julcsi vagyok, matematika tanárnak és szabadidőszervezőnek tanulok.

Elég kalandos úton jutottam a tanári pályára, az gimnáziumi éveim során meg sem fordult a fejemben, hogy tanár legyek. Az alapképzést matematikusként végeztem, ott jöttem rá, mennyire fontos, hogy emberekkel foglalkozhassak, hogy segíthessek másoknak. 

Azért döntöttem a tanári pálya mellett, mert úgy gondolom, egy tanárnak meghatározó szerepe lehet diákjai életében. Befolyásolhatja a diákok érdeklődési körét azzal, hogy megpróbálja saját szakterületét oly módon megosztani, hogy az érthető és élvezhető lehet. Ezzel akár életpályákat is meghatározhat. Emellett nagyon fontosnak tartom, hogy minden fiatal megtapasztalja azt, hogy mennyire különleges, hogy merjen kérdezni, hogy tudjon hibázni és tanulni a hibáiból. És tanulmányai befejeztével úgy kezdje meg felnőtt életét, hogy nem ijed meg akadályoktól, egészséges önbizalommal rendelkezik és képes fejlődni akár sikerek, akár kudarcok érik. Remélem, én ilyen tanár leszek, aki motiválni tudom majd diákjait mind a matematika szeretetére, mind arra, hogy az életben helyt álljanak.



Már volt lehetőségem fiatalokkal foglalkozni, ugyanis két évet éltem Angliában töltöttem, itt animátorként és hitoktatóként dolgoztam 0-18 éves korú gyerekekkel. A feladataim nagyon sokrétűek voltak, a falmászó foglalkozás szervezésétől a tanárokkal, szülőkkel való kommunikáláson keresztül hosszabb távú, féléves, éves tanmenetek szervezéséig.

Úgy gondolom ez alatt az idő alatt sokat tanultam arról, hogyan gondolkoznak a gyerekek, milyen életkori sajátosságaik vannak. Emellett sokat tanultam a szervezésről is, mikre kell figyelni egy pár napos tábor szervezésekor, hogyan irányítsak 10-15 gyereket, hogy mindenkire oda tudjak figyelni, illetve, hogy tudom én is megnyerni a gyerekek figyelmét.

Jelenleg is tagja vagyok egy ifjúsági csoport vezetőségének. Itt többek között játékos alkalmakat, tábori programokat és beszélgetéseket szervezünk.

Az egyetemi éveim alatt egyéni korrepetálást, nyelvvizsgára, érettségire felkészítést vállaltam (vállalok). Úgy érzem, az egyéni foglalkozások segítettek jobban megérteni, hogyan gondolkoznak a fiatalok, milyen problémák merülhetnek fel a matematika tanulása folyamán, hogyan tudok tényleg hatékonyan segíteni nekik.

HA elvégeztem az egyetemet, szívesen tanítanék matematikát középiskolában, de a szabadidőszervezéssel is mindenképpen szeretnék foglalkozni. Még nem tudom, hogyan fog alakulni a jövő, de remélem lehetőségem lesz kapcsolatba kerülni sok fiatallal, bátorítani és támogatni őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése